Saturday, April 20, 2013

kronology mak mak #1

20/4/2013
745 am

hai bersua kembali. kali ni live dari hospital. ye! gua tak bersalin lagi dari aritu dah overdue dari tarikh sebenar. maka dengan itu marilah menyerah diri untuk dipaksa bersalin.(induce)

memandangkan sudah beberapa hari overdue& baby kurg grak rahim agak tebal dan sempit(untungla sapa montot lebo) terpaksa ditahan masuk wad semalam.

now baru selesai diinduce. kelmarin gua dh rasa tanda perut tegang tegang skt mcm nk period, nak berak tak jadi, yebi yebi dh tunjal kat vagina tapi buat tak tahu je. manala tahu itu contraction. lps buat ctg jantung yebi ok dan diseluk cek jalannnnn! pergh!senak smpai ke perut luu! didapati sudah 2cm buka.

sblm induce tadi darah dah keluar. dem! mcm nk bgtw takpayah inducela tg je.tp atas faktor keselamatan takut lambat lagi ubat sebesar jari kelingking dah selamat dimasukkan. alhmdulillah bedebo kena seluk masuk ubat dah lepas. magis.tak sakit mcm seluk semalam. ok mak mak jgn nebes kalau kena seluk. tarik nafas pjg2 & bc doa nabi yunus ni. amalkan jugak ms sdg sakit nk bersalin.

“ La ilaha illa anta subhaanaka inni kuntu minazzholimiin.”

(Tidak ada tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau. Sungguh aku termasuk orang-orang yang zalim.)

skrg ni kena tg 1jam tak boleh bergerak ke sana ke mari. contraction dah rasa (mcm senggugut) baru stage 1 kot. gulp! doakan gua dipermudahkan.

harapla sangat doktor lelaki india yg tangan berbulu lebat tu tak bertugas arini. 3jam lagi gua nk kena seluk balik!

nak main candy crush dulu. okbye

No comments: