Wednesday, December 15, 2010

::Hantu Kak Limah siLap baLik ruMah::

dalam macho-macho aku benda paling takut bila tido malam tutup lampu.dulu tido sorg mmg lampu tido bukak memanjang. sejak dah ada roomate kenalah menghormati kehendak dan perasaan org lain.kena ttp lampu kalau tak roomate tak boleh tido.

mmg dari kecik aku tido bukak lampu.ini semua gara-gara tengok cite childsplay mase kecik dulu. insiden lain,kene himpap dgn makhluk berbulu masa zaman asrama, zaman uitm. sesak napeh dibuatnya.rasa mcm lepas bersilat bila bangun tido peluh jantan membasahi dahi yang luas ni.phew~

sebelum tido kebiasaannya 5 minit aku guna untuk berangan, 5 minit lagi utk pk apa yg dh buat arini n besok nk buat pe, 2 minit pk nk pakai bj tudung mana besok, dan minit-minit yg terakhir sebelum terlelap baca doa tido,ayat kursi,mengucap,alfatihah,3 kul dan doa utk ibu bapa. dan lagi satu kunci jam 645 untuk subuh.*mmg selalu subuh gajah.haih


jarang jugak mimpi-mimpi teruk atau mimpi basah kalau amalkan bacaan doa & ayat2 ni sebelum tido.cuma 2hari lepas agak musykil jugaklah bila ada orang kejut aku jam 530 pagi. beriya-riya dia tarik kaki aku.kejut suruh bangun.."wey bangunla!!wey bangunla!!"mcm nk lempang je. bukak je mata..........
*lakaran asal penulis.

yang kejutkan aku makcik pakai telekung muke hitam mata pakai eyeliner kaler puteh...2 kali aku try cam,, setelah pengecaman dibuat mmg sah bukan mak aku ape lagi sempatla keluarkan teknik separing masa join silat olahraga kat sekolah dulu. eh eh kemain dia tarik kaki aku. last2 baca ayat kursi 2x makcik tu pon lepaskan kaki aku yg dh krem. sedar je terus ludah sebelah kiri 3x. baru lega.

dalam hati kate, ah sahla ni hantu kak limah silap balik rumah ni. ciss!

sejak kejadian, roomate kate "eh kita tido bukak lampu nk mlm ni..kesian kau xboleh tido kang."

7 comments:

Tukang cerita said...

erk, scary ok?

Anonymous said...

serius..bibir merah mcm pazi..rs nye ni antu pazi hahaha

aloy_paradoks said...

room mate ko tidur sebelah mana? kalau sebelah kanan,, lebih afdal ko ludah sebelah kanan gak..

.sweet-ants. said...

alahai..penakut nye (ckp org)

Anonymous said...

aku sllu je tdo kene hempap...bangun2 tgk bkn bibir je merah...semua tmpt merah..

CouLeur de Chiqu3 said...

ahhaha..kdg2 xttp lampu pon sbb dh xlarat nk switch off lampu..hohoo...

makhluk apakah itu wehh...mmg patot ko terajang...wahahhah

fareezan said...

kak nurul: yes kak mmg mcm scary the movie ok aha.

anon jibek: fazi dtg gigit kaula mlm ni.betmbahla gigitan cinta kau..hai rina <3

aloy: sah2 kanan..kalu sebelah kiri die la yg terajang aku blk.

sweetants: ah belagakla ko..
siapla dia singgah nanti,.

anon: jgn nk merepek kerepek sgt.bai

kechik: weyyy kasi remote lampu sudah:P