Thursday, May 19, 2011

penakut

lepas habis kelas memasak lekas-lekas ke shah alam naik komuter.
sampai di stesen padang jawa disambut dengan muka pelik.
"kenapa muka u beminyak sangat ni."
dalam hati nak jawab minyak masak tertumpah.
" u pegi basuh muka dulu okay."
usai membasuh muka,cari bedak.dem.aku mana pernah bawak bedak dalam beg.ntah dah expired kot compact powder kat rumah. selalunya pun bedak baby johnsons yg ibu-ibu letak dekat pungkok baby tu lah aku pakai.

tanpa bedak,melilit tudung.

perjalanan di sambung ke jaya jusco bukit tinggi.
tanpa bedak terdekah-dekah tengok cerita kongsi walau plot ceritanya tunggang tebalik.
tanpa bedak jugak singgah makan di sunway millenium. lalu terpandang di satu sudut kelihatan seorang gadis yang berbedak kapur masam mencuka dimarahi kekasih mungkin,lalu menangis.habis bedak kapur membasahi pipi masuk ke dalam air fresh orangenye.

tanpa bedak aku kembali gelak-gelak riang sambil menyental hidangan malam.

dan tanpa bedak juga aku berfikir bagaimana lagi "kesempurnaan" seorang perempuan dinilai.


ahh,,rumit.






6 comments:

.sweet-ants. said...

pernah jgk keluar tanpa bedak, tanpa eyeliner.. org pandang2. xtau sebab apa! huhuh. buruk atau natural beauty? lalallaa~

Tukang cerita said...

ala, kalau dh lawa tu...tk pakai bdk pun lawa...tapi, kalau dah tk lawa tu...bedak tebal2 pun, tetap tak lawa gak...setuju? :)

Anonymous said...

ejan,aku rasa betul.ayat ko tu.sedih tibe2-mona fandey-

FareeZan said...

sweetants: kalau dh ratu cantek mestilah org pandang2 :P

kak nurul: hikhik payah tu.

lebo: ayang jgnlah mcm ni.kita kan lebo forever >.< simpan simbol ni.

L@dykiki said...

i love this song.. huhuh

FareeZan said...

lady kiki: hai :)