Tuesday, August 7, 2012

kami budak art design benci excell

sepanjang 2 bulan dekat sini entah macam-macam kerja aku buat. kadang-kadang entah pekebenda aku buat pon aku tak taw. tinggal tak jadi tea lady je. kerja dengn enviroment yang hamat melemaukan. lagi lagi dengan acik-acik yang dah 20 tahun kerja nk tunggu pencen.

memang tak hip langsung semua nak manual. data pun nak manual.grrr. aku bukan merungut tapi tak puas hati. whyla?whyla? perempuan patutnya kerja sampai umur lewat 40 cukup aku rasa. pencen.sebab kalau lepas dari umur tu boleh menimbulkan banyak masalah. lepas 40an mesti kuat bebel, gemok dan penat nak berjalan,jadi kena arah orang buat kerja. cukup time berlumba balik nak masak nk amik anak-anak, suami dh jemput, kerja tinggal dekat budak muda.aku pun nanti sama jugak .lepas 40 mcmnilah keadaan aku.

kalau dulu aku kata aku multitasking semua benda aku belajar aku cuba dlm journalism, sekarang ni aku dah ke arah 40an tu. multitasking untuk benda benda yang tak berfaedah.bgtaw aku,apa relevannya buat minit & laporan tiap kali meeting lepas tu perap dalam fail dan berabuk.kalau ada 40 fail dalam ada 746898935 helai minit, muntah tak.shit! bila suruh cari nk refer tak jumpa.ah ubahla gaya kerja. kamonla.cr enviroment baru. tingkatkan prestasi bukan mengikut panduan dan cara kerja tradisi turun temurun.

sebenarnya aku malas nak merungut sangat. tapi aku benci diri aku sebenarnya sekarang ni. walau makcik tu umur 50 pandai guna excell.

aku tahu guna potoshop,illustrator,etc,..tapi tak tahu guna excell.tengah belajar dekat youtube. kesian.eh sekian.


                              masa ni lah nk guna suami.jangan sia-siakan kawen dgn org akaun.yes!