Tuesday, June 15, 2010

::tajuk karangan: PENGALAMAN PERTAMA MENAIKI KERETAPI::

hai.pada minggu lepas saya bersama rakan-rakan mengikuti rombongan ke pasir mas kelantan.apa yang lebih menariknya kami menaiki keretapi tanah melayu. rombongan kali ini disertai oleh fazi,nani,elmi dan kirana petra. farez dan isteri xdpt ikut kerana dia mmg lembab dlm segala hal maka cuti xdpt diluluskan.yayeed pula sibuk mencari nafkah utk ank isteri terpaksa dihantar bekerja di johor sama seperti jambu yang sibuk membesarkan perniagaannya.intan gemok pentipu ske buat janji palsu.bai

perjalanan kami bermula dari stesen kl sentral. atas sebab rasa bersalah farez sanggup hantar kami dan tunggu sehingga kami berlepas.waktu berlepas jam 830 malam tetapi biasalah nama pun keretapi tanah MELAYU maka janji melayulah.930 malam baru kami berlepas itu pun selepas memujuk farez yang menangis teresak-esak.

untuk pengetahuan kami memilih koc yang ada katil. harga bagi setiap katil berbza-beza.
RM 108 (KATIL BAWAH - PEGI & BALIK) RM 96 (KATIL ATAS - PEGI & BALIK)
untuk keselamatan kaum-kaum hawa memilih untuk tidur di katil atas.walau xada beza.

keluasan katil agak muat-muat.terasa juga tidur dalam kapsul mcm syeikh muzaffar.serius xtipu.merasa jugak.at least.

tempoh perjalanan dijangka 12 jam untuk sampai ke stesen keretapi pasir mas. 25 kali bangun dari tidur masih lagi dalam perjalanan.pada mulanya agak cuak jugak risau kalau-kalu tren yang kami naiki menghala ke stesen mumbai.rupa-rupanya ada kejadian yang tidak diingini berlaku. keretapi dari arah seremban telah melanggar seorang nenek tua yang terlupa landasan keretapi masih digunakan pada masa kini. laluan ke gemas bertukar melalui jalan alternatif menjadikan perjalanan kami bertambah-tambah jamnya. apabila masuk ke kelantan kami tersangkut lagi di gua musang.kami menunggu jurutera yang menaiki basikal dari gemas untuk membaiki enjin.pada masa itu tuhan saja yang tahu betapa menyesalnya saya tukar kos engineering kepada art&design suatu masa dahulu.


di dalam keretapi ini juga ada disediakan kantin.makanan sangat istimewa. nasi goreng minyak dengan telor goreng mata lembu.tak kan ada di restoren-restoren mewah.harga rm4.adalah dinasihatkan agar berkongsi dengan rakan-rakan.membazir amalan syaitan.

selama 15jam perjalanan alhamdulilah kami selamat smapai dengan lemah gemalai.disambut oleh pengantin.


*********************skip cerita kawen yang xsudah-sudah.


setelah berada selama 3 hari di kelantan kami sekali lagi terpaksa menaiki keretapi untuk pulang ke pangkuan katil masing-masing.keretapi dijadualkan jam 630 petang tetapi apakan daya memang dah melayu 930 malam baru dapat naik. satu lagi kejadian menimpa apabila keretapi tiba lewat akibat tergelincir di wakaf baru.

keberangan kami mula memuncak-muncak apabila satu daerah pasir mas gelap gelita, blackout termasuk stesen pasir mas. nyamuk yang sedang berpesta seks bebas menghisap darah kami.memang biadap.

alhamdulilah setelah 12jam tidur tanpa sedar kami tiba di kl sentral jam 1030 pagi dengan bau ketiak 2 hari tak mandi.

bak kata cikgu bm saya dulu.pengalaman mendewasakan.

2hari sakit pinggang oi.

7 comments:

intan kurus said...

sampai kelntan pukui 6 weyyyyyyy.memang la nk dtg kenduri org pukui 6 kan.sorryyy=(

Firol said...

wahh boleh gua rujuk cara ko amik gmbr jan

FareeZan said...

intanGEMOK: ala mcmla aku tatau ko g singgah buat ank kat cmeron highlandkan?coila ko

cikgu firol: ha?gnba biase2 je xpro lagsung ok.mane de yg ok.yg cntek2 sume membe yg amiklah :P

me8311 said...

boleh tak aku copy paste je entry ko masuk blok aku, aku dah lama ketinggalan tulis blok..MALASSSSS
lagpon citer kita sama je..

Anonymous said...

mane komen aku? mmgla ko delete kan.motip?

Qing Cai said...

michael kors wallet
cheap oakley sunglasses
designer handbags
cheap nfl jerseys
snow boots
wellensteyn jackets
canada goose outlet
ray ban
prada handbags
oakley sunglasses wholesale
ugg boots
montblanc pens
lululemon outlet
coach outlet store
louis vuitton outlet
nike huarache
swarovski outlet
true religion jeans
oakley outlet
nike air force 1
michael kors handbags
ugg uk
oakley sunglasses
thomas sabo uk
christian louboutin
gucci
cheap jordans
replica watches
cai20151020

dong dong23 said...

coach outlet
north face outlet
mont blanc
louis vuitton
nike air huarache
adidas ultra boost
oakley sunglasses
gucci outlet
designer handbags
michael kors outlet
christian louboutin sale
toms shoes
gucci outlet
lebron james shoes
nike trainers
oakley sunglasses
nike air max
toms outlet
adidas shoes
louis vuitton bags
true religion shorts
coach outlet
michael kors outlet
hermes handbags
nike roshe flyknit
nike sb shoes
michael kors purses
gucci outlet
cheap toms shoes
louis vuitton outlet
gucci handbags
coach factory outlet
ray ban sunglasses outlet
basketball shoes
supra sneakers
tods outlet
replica watches for sale
oakley sunglasses wholesale
jordan 8
michael kors purses
20167.23wengdongdong