Sunday, October 24, 2010

::peTua bibir mcm Angelina Jolie::

lama tak main masak-masakkan? mmg dapur dah lama tak berasap pon aha. ahad yang tak ada xtvt, minggu yang hanya santai dan tido sampai lebam bersama rakan serumah depan tv melampau kalau mls nk masak. baiklah puan-puan resepi kita pada hari ini adalah siput sedut masak lemak.

tak payah susah-susah nak kutip siput sedut ni.cari dekat pasaraya atau nk murah pegi pasar sungai besi.alang-alang pagi tadi bersarapan bersama yayeed( gigih kau dr wangsa maju ke cheras bersarapan.muaahaha.) terus ikut dia ke pasar.dia mmg abah-abah kalau weekend kena pegi pasar beli lauk untuk famili.mcm dh npk ms dpnku cerah.aha

beli siput yang dh siap basuh.takada lumpur kalau tak berusla dgn dynamo nk kasi hilang bau.selamat haku.sepeket xsilap 4hengget.pastikan basuh hingga bersih dan hilang bau.

tgk tu cubaan pertama.nk larila tu.

cubaan kedua.siap pakat nk lari bersama pasangan kekasih.


cubaan ke3 walau muncung dh kene kerat.ewah kemain kau. jgn lupa kerat muncung siput taw. kalau tak, sedutla smpai bulan depan dia tk kelua.

tumbuk cili padi mengikut tahap keberanian negeri masing-masing. kalau kelantan vs perak= yang sedang2 saja.menagis pulak mek-mek kat umah ni kalu ikut tahap org nogori 9.


rebus siput dengan cili tadi.jgn byk sgt air.msk smpai air kering.

lepastu bantai je la msk.aha.masuk santan,kunyit,garam,serai.tglah smpai msk.jgn lupa kacau je.kalau tak kuah jadi mcm taik ketam.


ah simple je. hidangkan dgn telo dadar dan tempe goreng kicap.ah mengadala kalu tak tahu msk tempe goreng kicap.


lps mkn bantai tido smpai lebam bgn tido bibir dh pasti jadi mcm angelina jolie.

selamat mencuba.sure laki you sayang.sumpah tak tipu.

bai.

9 comments:

Tukang cerita said...

suka makan siput sedut,([patutlah bibir akak macam angelina jolie :P )
tp tak pnah masak sdiri...
:)

yayeed said...

nasib baik tak basuh pakai klorox...kalau tak bukan siput jer mati, orang pn berbuih mulut makan...hahahah

.sweet-ants. said...

hahahha
gile punye keje semata2 nk bibir tebal gituss

FareeZan said...

kak nurul: ok sekarang pegi masak.senanglah :P

yayeed: shut up! pentipu kate basuh guna sabun.huh. nasib kaklang bgtw cpt2.ngeng~

sweetants: tebal tak tebal sgtla.ahahaa. sila cuba

Anonymous said...

pasni gulai ketam lak wei

fareezan said...

anon: i allergic ketamlah.

Anonymous said...

2 eko cpot psgn kkasih tu cm ko ngan fared haha

FareeZan said...

anon:nk lari g siam.bai

Anonymous said...

mana sama ek...THE!