Monday, November 8, 2010

::Karma::

waktu terluang sebelum tido aku selalu pk apa benda yang aku nk buat besok hari. nikmat nak tido nyenyak malam ni agak tergendala. tiba-tiba terpk mcm banyak benda. selama ni aku tak pernah letak segala benda yang buruk ada juga yang baik atau benda yang baik mesti ada yang buruk.


soal kurus dan gemok misalnya.skrg aku selalu mengidam nk dpt berat badan mcm dulu dan katakan taknak pada berat badan sekarang sebab badak sumbu selalu senyum sinis dekat aku. bila difikirkan balik walau setiap hari berat badan bertambah (*bunyi mcm kronik) aku jarang-jarang demam,gastrik dan migrain. berbanding dulu setiap bulan mesti mc. rekod dekat klinik uitm pun dh mcm rekod penjenayah. lagi baik gemok sihat dr kurus rata berpenyakit.dan aku kena bersyukur aku dh pernah merasa zaman kurus.at least. baiklah sekarang tak payah nak sibuk-sibuk beli korset.


macam dulu aku selalu buat diri jadi permaisuri agung. bekas kekasih terpaksa dan MESTI beri layanan terbaik. itu ini begitu begini petik jari mesti kena terus ada dan perfect. sekelip mata sekarang tuhan dah bayar cash. baru tahu susahnya nak buat orang gembira baru tahu susahnya nak dapat penghargaan. dan baru tahu betapa besar nikmat bila buat org yg kita sayang gembira dan dihargai.betapa rasa bersalahnya bila cetuskan marah.dan ini rahsia, beralah tu bukan benda yg bukan-bukan sebenarnya.sekarang mari belajar menghargai dan terus memberi. serius kau akan rasa bahagia gila.


dalam adik-beradik aku memang pakar seleweng duit kader baba. nak itu ini tadah. semua barang turun dari kerajaan langit ayah pin sepantas kilat. rasa puas. sekarang bila dah kerja baru tahu susah nak buat duit.nak beli itu ini kena pk 1835x. merasa jugak rasa redha kader baba dulu bila giliran adik aku pulak menadah dekat aku. tapi rasa puas zaman seleweng duit dengan rasa puas dapat tengok mak & kader baba seronok dengan benda yg diorang tarah dari aku mmg berbeza.lain sgt rasanya.aha.


banyak lagi sebenarnya.


skrg baru taw setiap benda baik dan buruk itu sama seimbang. apa benda yang aku buat akan tinggal kesan dan berpeluang merasa blk. apa-apa pun baik buruk itu sepatutnya aku mesti pandu ke arah positif saja .macam kader baba.bila dia dh muflis, dia boleh senyum dan kata,"tak apalah ada lagi yang tinggal.kamu semua." sampai sekarang dia boleh senyum lagi.


dan aku rasa setiap benda yang dah jadi dan belum terjadi pada aku tuhan belum lagi letakkan noktah tapi Dia letakkan koma



gud nite. eh selamat pagi sebenarnya.

7 comments:

.sweet-ants. said...

jrg dpt berfikir sblm tido. jenis yg letak pala je terus zzz... tp bgus gak pd org2 yg slu bz ni time tu je nk pk masa depan.uhuk

syanaim said...

::ko buatkan aku berfikir ejan..hahha..x semua manusia sempurna kan..:)..::

intan kurus said...

Ohh sgt terharu.sy setuju!hidup memang kene tau bersyukur.silala gemok lagi pajijan.=)

Anonymous said...

arini ko dmm kn??ksian dh la gmok dmam lak tu..dlu dmam pon tp kurus..

fareezan said...

sweetants: selingan dari berangan sebelum tido.aha

nasya: ye pengantin baru eh nasya. mmg kena berpk selalu.eh byk sopin bj kat zara aritu?uhuk

intangemok: ya tuhan!!! betapa aku merinduimu?ke mana kau? aku risau jd junior kau ni.aha.

psl VO english tu pe cer?mau aku bantu tak?- terpaksa msg di sni sb payah nk hubungi kau dh :P

anon: wey kau tahu x mksud kdg2 dgn selalu?sengal.ah pg2 dh cari aku. tak payah nk rindu sgt.besok melanja ns lemak kalu x aku demam lagi!!

aloy_paradoks said...

rajin menulis?

FareeZan said...

aloy: ini conteng je la menulis tu mcm blog kau dan skrip teater kau.