Wednesday, August 17, 2011

Tak berapa nak fast sangatlah

bekerja di restoren makanan segera bagi aku salah satu kaedah yg tepat membina jati diri dan akhlak yg mulia.
bonus untuk kau belajar erti kesabaran dan menjadi manusia patung yg sentiasa memenangkan org yg salah.

customer maki kau senyum
customer mengamuk lambat kau kata maaf zahir batin
customer ludah pun kau kena ucp terima kasih
customer tinggi suara kau kena melekap dekat dinding
customer hensem kau kena bg makanan percuma


soal ikhlas letak tepi.


dalam byk-byk agensi,restoren mknan segera aku rasa yg berjaya sahut seruan rakyat didhululan pencapaian diutamakan. walau tak pernah dpt bonus setengah bln.

aku pernah berpengalaman bekerja di sebuah restoren mknan segera. benda paling aku ingt bila aku maki blk customer dan panggil die bodoh. akibatnya aku diminta memohon maaf secara terbuka depan org ramai dan hampir dibuang kerja. saat itu baru aku tahu erti penyesalan.


masalah skrg ni dkt 2jam makanan tak sampai. jangan sampai aku ajar pekerja restoren ni pulak erti penyesalan yg sebenar.


-Sent from my iPhone

No comments: