Monday, December 9, 2013

In memories of loved ones

yang sebenarnya dalam hidup ini aku kira patutnya  tak ada istilah 'menyesal' dan tak ada apa yg nak dikesalkan. karma, karma yang orang selalu sebut yang sebenarnya tak ada dalam Islam. yang ada hanya berpandukan percaya pada 'qada dan qadar' tuhan.

dulu aku pernah jatuh teruk sebab hati. tapi aku bangun dengan berlandaskan percaya pada ketentuan tuhan. aku yakin apa yang tuhan beri, apa yang bakal tuhan turunkan ganjaran buat orang yang istimewa seperti aku. akhirnya aku tenang. - tapi entah kalau belum ada pengakhirannya.

aku selalu berjanji dan pujuk pada diri sendiri, sesuatu yang lebih baik akan datang jika gagal dalam suatu perkara. anggap saja tuhan tak izin, ada sebabnya.

sekarang ini aku nampak mereka yang dulu jatuh yang dulu luka yang dulu perit, semua sedang bergembira. semua sedang menikmati ganjaran tuhan yang terpaling istimewa. yang lebih baik dari sebelumnya.

pesan aku, bersangka baiklah dengan ujian tuhan.



aku tumpang gembira. (ikon senyum nampak gigi)



No comments: