Sunday, March 9, 2008

::aRi2 caPek::

~allop kengkwn,..disebabkan kesibukan yg teramat sgt,..nk hpdate blog stiap ari xder ms,..so aku skalikanla cite2 yg belaku spjg mg lps,..

::PilihanRy?::
~hurrmm aku mmg xder mud nk cite psl plhnry neh,..sedey,..bengang,..nth aku pon xtaw nk gmbrkan mcmane,.
~pic aku dan rakan2 yg membuat liputan tentang plhnry arituh~

psstt: maaf gnba kureng megapixel, resolution rendah sb gune fon camera


sabtu 8 mac aku ditugaskan wat liputan kat kwsn lembah pantai bersama en paris sengal neh merangkap cameraman aku,..neh kat ampg point,,pg yg huru hara sebab mangkok neh la,.isu kunci opis xder,..heh,kami sdg menunggu kak lidia admin kiteowg dtg tuk pas kunci opis kat kami. Paris si sengal smpat menyenap wjh kami yg segar bugar di pagi hari~



aku xske tag media neh sb dsigner maner nth yg buat gnba aku npk tembam+gemok,.. disebabkan mende neh adalah nyawa bg sume press,aku tpksela pki stiap ari tnpe keralaan ati,,..

destinasi kami tuju dah smpi,..neh 1st time aku sbg media yg diiktiraf wat liputan psl plhnry,.. 5thn lps aku hanya tlg babah jeh sbg potographer,.n kwsn aku xla sehebat kwsn lmbh pntai neh,..aku ngn paris mmg seramla ms mule2 nk msk,..kuat gler KEadilaN kat cni,..maklumlah calon baru Izzah lwn Shahrizat.,.pkre petame skali kiteowg tepaksela tmpl cop Umno kat camera si paris neh dgn maskintape wane itam,..huh! bejaye gak la kami menampal n memperdayakan org2 disana menyatakan kami dr,,,,,,............... ha xleh ckp kang dieowg mrh huhu,..kalula cop umno tuh xditmpl aku rs cnfrm aku ngn paris blk xder kaki or tangan,..tp dieowg sggp ker nk wat gitu pd kami?kiteowg wt liputan jeh bkn mengkondem sesape daa..


huhu npk x maskintape yg ditampal kat tepi kamera tuh?hikhik,...paris sdg khusuk bekerja membuat liputan,..cuaca mule2 ok redup2 jeh pas dh mateari naek mmgla pns terik gle smpi mate aku sepetla ms wat stnd upper kat sane huh, busuk gle py stnd upper yg aku buat,..
kiteowg g 3 zon ngundi kat lmbh pantai,..pelik gak xramai sgtla kat tige2 kwsn tuh,..mybe awal lg kot,..n warge2 belia pon mmg kurg sgt,..leh kate derla 2,3,4 kerat,.

disebabkan cuaca yg amat panas paris telah mengepau aku eskem cornetto,..kami rilex2 smbl mkn2 eskem di dlm kete sblm gerak lik opis buat stry,..n menuju ke destinasi yg amat membencikan n menyedihkan pd mlm itu.

~visit http://www.umnotv.org/ (8 MAC PENGUNDIAN LEMBAH PANTAI.

::TerUskan PerjuanGaN

~mmg xsangke pe yg dah berlaku pd keputusan plhnry umum kali neh,..BN hilang majoriti 2/3.. mmg tekejut gle ble pembngkang berjaya tawan 3 negeri(stakat nie) P.Pinang, Selangor, Kedah.. Perak tgh kritikal,..pe dh jd neh?Kerj akan bntuk kerj br? kerajaan cmpr? bolehker kite? kitekan negara demokrasi,..aku mmg tekejut gle ble dpt kptsn kat pwtc smlm ble manyak menteri2 kalah,..tpt aku g wat liputan Sharizat kawasan Lembah pantai, kalah dengan Nurul Izzah! aku mmg kesian gle kat shahrizat,.die ok pe aku rs,aku byk kaver stry die xder mslh pon,. byk dah pmbngunan kat Lembah pantai tuh die buat aduss sian gle la,..huurmm mungkin rakyat kwsn tuh nk perubahan br,..aku xbajet Izzah 2 menang,.. aku trus cal babah ble aku dpt taw Perak nyawe2 ikan,..hurrmm mmg pon kwsn bpk aku hancusss!! kalah dgn DAP? pelik gle dh 24thn aku idup kat ctu dgn BN,..oohhh tidakk!!

Dwn merdeka smlm mmg hangat ditmbh dgn hangen huhuhu sb tg keputusan lame gle, sume press smpi dlm 7.30 n dpt jmp Pak lah pkl 3.30 pg,...mmg mati beku aku kat sane mlm td,.. dlm pc (press confrence) Pak lah pon aku npk sgt kekecewaan Pak lah,..die sgt2 kecewa dan sedey,.. mane xnyer rekod plg buruk sejak BN dibentuk dr 1973. Pak Lah hanya cakap die akan mnghadap agong esok (senin) utk bntuk kerajaan hasil kptsn plhnry,.. sume soklan no komen,.. die sgt penat kot,..

pe yg pasti pmbngkang dah rampas 3 negeri stkat neh,..perak stakat neh kritikal,..pembngkg dah mng 29 kerusi DUN, BN plak mng 27 kerusi,...3 kwsn lg xcnfrm,..ahhh getirnye,, aku cm cnfrm pmbngkg mik PERAK,..oohh tidak,..nk xnk kite kene try pembahruan,..kite tgk samada dieowg mampu tuk tunaikan janji2 dieowg n cara dieowg tdbir state yg diowg mik tuh mcmner,.. kalu ok kite undila dieowg 5thn akan dtg nanti,..selangor pon pembngkang rampas,..kwsn aku ddk skunk neh Bukit antabangsa n lembah jaya ampang milik pembangkang,..Shah Alam? huh PAS tadbir korg,..gle cm xpecaye,..aku rs ramai org xkua undila,..

~tp aku rs sb byk isu skrg neh slh 1 faktor gak,..krisis dlm parti sindri pon der gak,..yela msg2 nk rebut krusi so boikotla calon2 sindri,..hurmmm dunia,,dunia,..

::nie pndpt slh sorg membe skolah aku si aloy,..die neh gle sket tp otak die kdg2 leh pki..

"BA menang di perak,selangor,kalantan dan pulau pinang serta campuran di kedah... jadi kerajaan campuran seperti U.S hampir terbentuk dimana terdapat parti republikan dan demokrat... namun keputusan belum tepat...raja tak setuju jika org cina jd ketua menteri selangor,,kemungkinan besar wakil pas dr gombak akan jd K.menteri..sori aku mmg nak kerajaan campuran,,kalaupun kej campuran tak menang pun takpe,sebab BA bukan lagi minoriti yg kecil di parlimen, suara mereka semaki n besar dan berkuasa nanti.. alhamdullillah..aku hrp mlm ni impian 2/3 BN tak tercapai agar kerajaan campuran terbentuk...namun aku tanak BN kalah terus sbb malaysia masih dan tetap perlukan BN dan melayu perlukan umno juga rakyat perlukan BA...so kombinasi yang bagus sbb satu akan sentiasa dipantau dan jika salah kritik akan semakin panas..kerja akan jadi baik sbb kalau salah ade can nak tumbang "

::smoge pe yg terjadi ada hikmah disebaliknye,..smoge Malaysia aman dan makmur::

~SLAMAT BERJUANG~

::pic kami di dewan merdeka pwtc::


mik semangat sblm memulakan tugas,..poyo jeh,..aku,fazi n paris,..(paris poyo nk tgkp gnbo cmneh)

suasana kat dewan merdeka mlm smlm,..maap gnbo blur,..shoot dr paris si tgn xberbedung,..muahahahahahaha

paris yg berwajah blur + kepenatan+ mengantok gle,..die sgt blurr time neh hahahahaha

farez,fadzila n fareezan,...kepentatan+kepengantukan yg amat sgt,..tapi kami msh sym utk BN uweekk poyosss py statemnt,....
~smpi skunk neh aku xckp tido,..kiteowg pulang jam 7 pg smpi umh n aku msk keje lik kul 2 td,.. blk neh mmg aku nk qada tido,..yg pnting aku off day besuk,..walaweyy!
~lupe nk cite kple aku smlm tehantuk ngn cmre tv mane nth smpi aku pekak sblh,..aku cuak gak kalu2 aku terpekak,..alhmdulillah aku pulih slps sejam(lps aku behenti bckp huhuhu) tp kecelakaan kat aku bersmbg ble tetibe kaki aku krem,..sejuk siut,..!!
~jmp di ruangan yg lain ya kwn2 sy mau tido puas2 n cuti!~
OUT!

No comments: