Sunday, January 4, 2009

::seNgeh itu seNyum::

sengeh = senyum? btl?
aku pon xpasti mksud die per
tapi aku taw mimik sengeh tuh jeh he
mimik sengeh tuh tjadi ble salur hati bersambung
ke dlm salur otak akibat kesan bunge2 riang dlm ati*aku tipu :P

aku riang sb aku puas ati dgn kesihatan kader baba skrg
alhmdulillah luke dh ok,
cume slere mkn kureng n xnk bersenam baring memanjang
jenuhla aku ngn mak bebel suwuh g jln2 amik angen kat luar umh
tp die kate bdn xlarat..
mmg aku tgk apak aku xkuat lagi bejln,.. masih goyang2 lagik

sume yg die nk mkn aku bli,
sume yg die nk jmp aku g bwk.
aku gak sempat g bwk die berurut lagi
aku puas ati blk perak 2ari lps
sumenya aku hajatkan utk die..

aku npk time2 mcm ni apak aku mule rindu ank2 die,..
asik ty abg2 aku jeh padehal abg aku ader yang dah blk mg lps..
bkn dl die xpenah rindu kat ank2 tp apak aku ni jenis yg xtnjuk
ske pendam n diam jeh
kalu mrhker nk tegur ank2ker mesti smpai kat mak aku dl..
mak akuler tlg penyampai ape2 yg apak aku xpuas ati

tp aku sikit sedeyla ble apak aku ske rendh dr
pekataan slalu kua dr die "mentang2lah dh bute sebelah"
aku tesentapla gak..mak aku ngn adk aku lg la sentap
ble apak aku mrh2 sb xnk mkn ubt
aku sempat kaunseling mak ngn adik aku
suwuh lyn apak aku mcm org biasa
jgn lyn die cm org skt...
biasela org tua mesti byk ragam.

time ni gak aku npk tanggungjwb seorg isteri tuh
kuat bebel mcmane pon mak aku ttp lyn apak aku dgn baik
bygkan setiap 4 jam mak aku kene taruh ubat kat mate apak aku
kalu kul 2 pagi 4 pgi pon mak aku bangun
separuh mase dari 24jam mak aku ddk kat apak aku
aku br tepk besar tanggungjwb jadi bini ropenyer
tabik springgg buat mak!

skrg kalu blk perak aku xpenah tido ngn adik aku
aku tido skali ngn mak n kader baba
*tido paling indah buat aku ble mule tido blk ngn org tua aku :)

1st time sjk kader baba xcdnt aku blk semula ke kl
dengan senyuman..bukan lagi tangisan..
smpai berat kaki aku nk blk.......


chibie gak sedey ble aku nk blk siap intai aku lagik ble aku tgh pnskan enjin sedey jeh aku nengok bdk nie nk jeh angkut blk kl heh :p



~alhmdulillah atas senyuman itu. Ya Tuhan smge ianya terus berpanjangan.


::More focus dkt fmly thn 2009 nie..

3 comments:

Aloy Paradoks said...

jan, moga ayah kau cepat sembuh,,, alhamdulilah sekurangnya mata dia boleh berfungsi lg sebelah...

mimik sengeh tuh tjadi ble salur hati bersambung
ke dlm salur otak akibat kesan bunge2 riang dlm ati
-dan ko makin jiwang skang,

HasanahNordin said...

semoga kesihatan apak kamu makin baik..aminnn..dan semoga kamu terus bertabah..BERTABAH!!!

FareeZan said...

Aloy: makaseh aloy..oitt ko mandai2 jerk..aku mmg jiwang dr dlla!! dh xksr dh :P

Has: tq has ye sy akan terus bertabah!!!