Tuesday, February 17, 2009

::saYa ciK puaN::

PUAN
~panggilan untuk yang sudah berkahwin?/raut wajah bagai orang yang dah berkahwin?


*konpius*


aku digelar dgn gelaran di atas hari ini nth brp kali aku xterkira, "maaf puan,terima kasih puan,ada apa-apa lagi puan?,...... bkn sorg dua tp semua yang aku jmp hari ini gelar aku puan...


faktor pemakaian aku ker harinie?atau aku sudah punya bentuk bdn mcm puan-puan?upppsii
knp aku npk tua hari ini?oh tidak......


*pk positif-mungkin aku berkelakuan matang arinih,, ptuiiii!

mungkin kadang2 aku npk mcm puan sedikit...ini buktinya...




foto yang diambil oleh seorang makhluk yang suka close up muke aku tanpa sedar.... simpan semuanya buat koleksi ya... ggrrrrr!

komen: muke npk tembam disebabkan jilbab yang dipakai... oh aku mmg slhkan jilbab ini 100% kerana buat muka aku membengkak. heh...tapi kalau dipikirkan aku rase bagus jugak panggilan PUAN utk kikis kes yg slalu berlaku pd aku :

1.tingkatan berapa?

2.mintak ic...

3.oh ini adiknya ya

4.nie utk 18 ke atas saje

5.maaf saiz xder

= akibat ketinggian yang x mencapai piawaian.. :P

::oh aku sudah mula jd tua.


7 comments:

yutat said...

ye cik puan?hahaha

Tukang cerita said...

akak plak selalu mengalami situasi...
" Ye, cik?"
wpun dah ada anak dua....
masalah yg sama...
ketinggian tak cukup piawaian
")

aloy_paradoks said...

dua konklusi yang tepat aku rasa dari aku.

1-jelas ko mmg tak nmpak mcm awekz awekz,,maksudnya ko dah tua atau lagi bahaya ko sebenarnya nampak tua sekaligus mcm orang dah kawin.

2-jelas maksudnya umur ko makin meningkat dan sepatutnya ko dah kawin, sbb tu org sangka ko PUAN,

atau yang lagi pedas macam maruku aci tua jual kat kantin dulu

yang ke:

3-ko mmg dah teringin nak kawin, dan ini satu solusi terbaik untuk ko sound balik ko... atau dalam kata sebenarnya "Bile kite nak KAwin?" ko tanye pada balak ko...

berdasarkan eviden yg diberi aku rasa faktor ketiga kebarangkaliannya adalah besar..
sekian...

intan kurus said...

salah tudung ke salah perut?ko jgn byk komplen jan.tumbuk kang!kire bagus org panggel ko puan x panggel aci.

me8311 said...

hahah betul ckp intan kurus tu..hahah kalu ko xpakai tudung sure dia panggil ko ACI je.hahah jgn salahkan jilbab k

f a r e E z a N said...

yutat: nak kena sunat lg skali dgn cik puan?
kak nurul: hah xpe ah tuh hehe awet mudakan?yg penting kita ni tergolong dlm golongan org yg kiut hahaha
aloy: pembetulan..komen yg ke 3 tuh xtepat..die yg slalu tanya aku haha..tlg jgn buat sbrg konklusion :P
intan gemok: kamu jgn mcm2 aku taw ah org slalu pggl kamu puan hakhak
hilmi: ko nk jd sekutu si gemok ek? jilbab tuh ttp bersalah! serius...org pggl aku adik manislah.. :P

sepul said...

hai cik PUANNNNNN!!!!!!!!!!