Sunday, May 10, 2009

::SuperwOmen saYa::

rubiah shaari nama mak saya.mak saya merupakan wanita terhebat bagi saya.xder klon seperti dia malah saya pon xdpt warisi apa-apa darinya.

1.masakannya
mak aku seorang chef bagi keluarga abd kadir hormuzullah.
serius mskannya xsama dgn sape2.mskan utama yg akan diorder
kalu sanak saudara dtg bertandang -kari dan smbal tumis.serta teh tarik kow!xder sape
dpt chalenge.
~aku ank perempuan yg sgt xleh harap.msk memsk mmg fail.arini rase ok bsk rase lain.
aku tak dpt mewarisi kelebihan ini dan sering berpegang dgn alasan kukuh: tggl di asrama 5thn,smbung ke uitm 5thn lagi, maka dlm msa 10 thn tuh mmg aku xsmpat nk blaja.

"kamu jwbla mcm tuh kat mak mertua kamu nanti"-mak
*haihh hal berkaitan mak mertua sensitip ok :P


2.lemah lembut
mmg mak aku seorg lemah lembut.kdg2 kader baba pggl mak "lemah lembab"
aku pon sokong kdg2 hehe bygkan msk paso smpai 2jam.msk nk tggu.msk explore race
compem kalah.nak dgr mak aku melenting pon susah.mmg keibuan abesla.
~kalu aku dok diam jeh sumthing wrongla kat aku tuh. sore aku jeh memekak kat opis
or kat mane2la.kalu gelak xmcm syaiton xsah.ckp dlm telipon xpenah nk romantik2 sebatu dh dgr.sifat lemah lembut aku xtimbul lagi kot kalu x, xkan pemegang pintu kete farez patah, cermin kete pog patah,beg lapotop yayeed putus, talipon aku hancos..dan bermacam2 lagik haha. dlm proses ok. aku akan pastikan.akulah pencarian gadis melayu itu hehe.


3.teliti
aku seorng hentam kromo.mak kalu nk msk dia ader siap kiraan die.cth: bunga lawang 3,bwg putih 31/2 sampai mcm tuh skali.kalu terlebih xboleh mmg kene ckp2 ikut kiraan yg ditetapkan. bsh baju semua xdibenarkan mak aku akan bsh baju.sebab die was2 xbersih.patutla bil air umah aku melambung.
~aku jenis nk buat keje pantas janji siap kualiti lain cite.bab bsh bj kat mak aku plg ske hehe tabiat aku dr dok asrama smpai la nie kalu blk kmpg musti 'bwk adiah'~baju kotor.sb kalu mak aku bsh kotor yg xleh ilang pasti akan ilang.betoi weyh! lagi satu rindu air tgn basuhan mak aku hahaha.buka alasan ok.mak aku akan cek setiap bj aku dan dia akan pastikan kotoran degil akan tanggal.


4.jage imej
mak seorang yang mementingkan imej.eceh.tapi dulula skrg dh slow sket sb katenya body dh xmcm dulu.:P bk lemari mak aku mcm2 pesen ado.zaman dulu mak aku up to date dowh.skrg dh tua mls katenya.asal ader kenduri kawen ader function musti nk buat bj.xphm akula.material jgn ckpla.xkose aku nk beli kain mhl2 tdg mhl2 huh!
~aku pakai ikut selesa aje.asal ader aku pakai.berpesen2 ni xyahla ty aku.kompom aku xgeng.walau aku taw impian mak utk aku~ berkebaya ketat bertumit tinggi bertas tangan.
mimpila.mmg itu yg mak aku pernah suarekan dkt kwn2 aku yg agak pndai bergaya. intan salah seorang idola mak aku.cantek intan pakai ni ishh kalu ejan pakai mcm nie..blablabla..nshtkanlah kat die suruh..blablablabla. yela anak org sume cantek.


5.penasihat utama
mak mmg penasihat tetap aku.ayat2 mak buat aku luluh.tabik spring buat mak sifat sabar n tabah die.mak pandai. kalu die ader prob die diam.kalu org lain abes-abesan die korek. nasihat tambah dgn bebel mak kdg2 buat aku pusing.2bulan lps py nasihat mak aku blh ulang blk utk bulan ke yg 3.hehe.
~aku manusia xmakan nasihat.apelagi nk dgr prob org,nk nasihat org?aku tgk dr aku dl heh.aku xpakar.sb tuh aku xnk jadi doktor sakit jiwe.


ini superwomen saya.bukan yg kanan tapi yg kiri.

SELAMAT HARI IBU.MAK TETAP HEBAT SAMPAI BILA-BILA.


::entah bile saya dapat warisi semua perkara tentang emak.

4 comments:

aloy_paradoks said...

ingatkan Helly Berry tadi....
stylo...

intan kurus said...

tgk tudung mak ko ngn ko pon leh tgk sape lg stylo.ceh.he.salah kot.xde la pandai bergaye pon.cume kaki ak kurang skit comot dr ko.ukuran 'kudabelang' tetap same.=P.huhuuuuhu.2 belum lg luahan mak ko pasai ulam.ubat2,high heels.hahaha.ayaaaa. miss ur mama so badly la dear!.kim slm eh! yup thts u!!thts make u speacial my dear.ur weekness 2 yg makes u unik ,pajijn.kalu x xde la org sampai bling halmet eh?he..stick to wut u r kep?.

p/s: sekarang baru ak tau nape mak ko gelak tutup mulut tp ko x.hurmmm.btoi ke ko bukan ank angkt jan?

Lily.Lulu said...

selamat hari ibu buat mak cencorot
semoga sihat dan happy sentiasa
:)

FareeZan said...

aloy: oi akula herry berry.

intanGEMOK:ala mak aku mls nk lipat tudung sb tuh die pakai gitu.eleyh kaki aku comot pon cumil.xla mcm kaki gjh lalalala~ader jeh saiz di pasaran.:P ukuran kudabelang jgn memain ek.itu aset.kang ukur "sfera" kang ko kalah.
aiyok aku msh igt lagik ah ubt yg mak aku kasik ceramah kat ko tuh hahaha.pityla u syg smpai xleh mkn sb pahit muahahaha maap taw.mak aku mmg mcm tuh :P
helmet?mauahahahaha.jgn ko kenang kesah lame.rindu jd zmn dulu.aku mcm celebriti plak.rindu kat die pon ader :P kahkahkah.sadap.kang ader yg cmpak enpon kat ko kang :P ampun awk.
aku ank kader babala.yang sah.jgn ragu2 lagik.

puan MOLY: thnxs lily.utk ibu awk juga.semoge pulang dgn selamat k.