Tuesday, January 5, 2010

::"AweK kaU paKai LipstiK wakTu tiDurke?"::

terkonpius,,terpikir..mcm nk tanya. apa beza muka perempuan dgn lelaki bangun tidur? anehke?

senang-senang di rumah dgn nonton cite dkt satu saluran yg berulang-ulang kali (smpai nk termuntah.)aku terpandang satu kotak chatbox yang aku kira kurang bijak kalau ltk di tepi frame..mengganggu betul..lagi2 aku yg kerabunan nie. lagi kurang bijak bile aku terbaca(ha tgk dh mengubah konsentrasi.bodo btl chatbox. ) penggemar chatbox xpunya hobi yg berfaredah mengabeskan kredit dgn tajuk "macamna rupa perempuan bangun tido?"

WTF?xde topik lagi ilmiah ke? ade yg bg pendapat "mesti menakutkan.." jap.jap. dik ko xpenah tgk mak atau kakak ko ke bgn pagi? aku mcm... hey trus mcm nk amik phne nk join conversation bodoh tuh..haha.tapi nsb aku bijak.xpyh nk emo.bdk2 sebal kot.

"pakai cantik-cantik tapi bangun tido mcm pontianak." - aku pk mak atau kakak die xbuang make up atau tido pon make-up lipstick pink.mcm setengah cite drama melayu.tido pon kena pakai make up.perluker? byk lagi yg aku rase xpyh nk tulis dkt sini..mcm kesian bdk2 zaman sekarang nie.

aku kompemla yg bagi komen tuh bdk2 jantan yang xbaligh lagi kot. pelik jugak aku lelaki bangun tido mulut xbebau ke?taik mata tak ada ker?atau rambut dah sisir rapi? atau wangi semerbak.. oh kalau mcmtu xpayah mandila pagi-pagi. *bongek*

xsalah kalau mereka pandang perempuan ni selalu cantik.tapi xbolehla nk anggap perempan kena, mesti, wajib, cantek setiap masa. *gile ape?

pagi tadi aku bangun sebagai seorang perempuan yang kusut masai rambutnya, busuk bacin baunya,bersepai taik matanya,,berkepok taik giginya.tapi aku masih dpt sms slmt pagi yg indah. bila tgk cermin nk mula gosok gigi aku terpk,besok kalu dh kawen suami aku tgk rupa aku mcmnie..dpt lagi x ucapan selamat pagi?dan aku harap bukan berkahwin dengan pengomen-pengomen xde keje dalam chatbox tu la kot.sah2 kena cearai sebab sebelum tido xpakai lipstick pink.

*kalu dh muke aku xada beza dgn muka bgn tido mcmane?



:: bangun tido tgk muke kat cermin.tu la muke sebenar kita. sungguh

5 comments:

..izza.. said...

alaaa...pelik btul la...psl rupe pompuan masa bgn tdo pun nk jd isu ke??bongek la dorg tuh...

Aloy Paradoks said...

awak ni cantik la,,,

intan kurus said...

haishhh pajijan ni..emo lak..besa la 2..ko dah cantikk pe nak herann.=).

Ad Lelaki zaman sekrg hidup dlm ketakutan yg belum pasti~kesian.

Tukang cerita said...

awak tk mekap pun comellah eezan...
:)

cikwa said...

seksi laa tu..muke bgnun tdo..
dah taw org tu baru mgnun tdo g belek muka dia wat ape,,..motif**...
apelaa...