Monday, January 18, 2010

::jaMbu taK juaL JamBu::

sketnye en3 bln nie.sebab bln ni bln malas aku. keje pon banyak ct yehaa!
tapi hari ini aku kemari utk promote lagik!!! haha
bagus dpt membe mcm aku ni kan hehe.. xpe tulun menulun.
*dgn harapan mendpat sedikit komisen walau dua poloh sen.

tahniah utk teman lelaki baikku.(MBBF) kerol atau dgn nama komersilnye jambu :P
awal tahun arituh(ye,ini cerita lama.) rakan-rakan sekutu sebambu telah sama-sama beri sokongan pada jambu sempena pembukaan kedai jambu eh tapi jambu bukan jual jambu ok.hehe.berkat kesabaran die dgn meghadapi pelbagai dugaan eceh,,akhirnya berjaya jugak mamat ni bukak kedai.

sesiapa yang nak buat t-shirt, kad kawen, design segala macam,bannerke,,buntingke,, 3d, 2d, video editing dan mcm2 lagik silalah ke IS STUDIO. (akan diupdate lagik blognye.)bagi bdk2 ad(art n design) dekat uitm shah alam bolehla jumpa abg jmbu nie. sebab kedai die pun dekat area shah alam. seksyen 7 tepi tasik seksyen 7. senang ajo nk cari.perlhidmatan printing insy akan menyusul.dlm proses katenye.

*eh rs mcm aku kau intan gemok tuh baru borak je kan,pe kite nk buat pas abes blaja mase lpk kat khulafa dulu.mcm dh lame tapi mcm kejap.eh.


peneraju utama is studio. oh ye kedai ni jugak atas usaha jambu dan jugak murali eh murad dan bersama isteri terchenta ifi.

ini toke mmg tarak pandai pegang pisau. potong!potong!

nanot pon ade. die sponsor coklat lagik.haruslah kan :P *perbezaan pipi si nanot dgn aku. nanot ko mkn lax5 kan?xaci.

serius sedap kek ni. sumbngan kami*eh motip bgtaw?*perasaan.perempuan abesla amik gnbo mcmnie.
pembina badan berjaya.kecuali fazi.
dua2 buat muka kasihan dgn harapan jambu akan sponsor kad kawen.
nak jugak kad kawen free!!!!

aku xphm knp muka aku mcmnie. mcm gambar bersama pelakon hong kong plak.bluekk.

nampak signboard kedai alat bilik mandi dkt kedai sblh tasik seksyen 7 tuh.. atas kedai tu *langsir merah..ha itula is studio.jmpa jmbu sebut nama aku blh dpt murah ok. tapi awas jgn pggl jambu.pggl kerol.hehe.

:: jambu jgn lupe komisen aku ltk dlm tabung. *kad kawen free pon ok gak. ngeee~

9 comments:

hazlynda kushairi said...

bejan, KAHkAHkAkHAKha
takyah sebut name ko pon
aku kompem dapat murah!
kHAkhAkhKAKahkHAkha
bertambah2 diskaun bile aku dah tak kawan ngan chikod - si tasek boy!
kHAkHakhAkAKhKAhkA
kalo printing de, kompem aku p sane je weh print work final nanti
ko tu nak print kad kawen free je kan?
pengkeji lah weh!
intan mok, suh jd design cecepat, mintak jambu sponsor printing weh!
KEHkehkHekHEkhe =p

dee said...

fareezan, IS studio nh pn kwn aku nyer gak. Ifi tu kwn skolah aku.

cikwa said...

fuhyooo...jambu the businessman...leh la aku lalu lalang kat situ nnt..leh jumpa jambu kn.nak gak dia kasi doskoun2..

intan kurus said...

congartulation buat en mohammad jambu.semoga terus berjaya kekal hendak nye.maap sy x dptt dtg.=P.dah jdi taukeh and designer ni pesanan saya ialah :

0.) jgn lupa allah n family n kekwn
1.) kekwan tlg bg 50% diskaun.
2.) hire designer yg rajin n bijak
3.) Selalu buat mkn2 kekwn2
4.) Design with soul n knowledge
5.) jgn keje smpai tengah mlm.nanti xde life.
6.) kalau pajijan dtg.tutup je pintu.semak.
7.) pantry mesti cukup keperluan tetamu or cilent yg lapar dan dahaga.
8.) xmo cept jiwang.be strong if anything come!
9.) jgn ngorat budak practical.

All the best to you link.=).

betty, ak mummy die ni pon dpt seposen je diskaun.mcm mane ni??.????.??? ejan adik tiri die lgg la nett price.

p/s: ak jumpe bdk melayu mix francis mix cina muka sebijikkkkkkkk mcm jambu.motop bagi tau?sj la bg nanot senyum sorang2.=P

hazlynda kushairi said...

kAHkAHkAHkHAkha
seposen je aus?
aduyaiii.......

jambu kalo nak bisnes maju,
kene bagi kekwn 70% babe
bertambah2 la rezeki IS
kHekhekHEkhE =p

FareeZan said...

betty: chikod the tasik boy?haha ok aku benci igt kesah berlarian di tasik.hahaha.

dee: la yeke. ifi pon satu uitm dan satu kelas bhs arab dgn aku dan satu fulti dgn aku dan isteri kepada murad hehehe.

weeda: stakat nk nyemak xyah ye weeda.huh. keje ttlg jmbu lagi bgs hehe

intan yg dh nikah belagak: oit gemok.dhla belagak skrg.

eh aku kompomla dpt lagi murah sebab aku disygi lalink dari ko huh.selalu bagi janji palsu nk dtgla pas nikah konon.

jap2..becinta dgn bdk pektikel?knp mcm kisah silam sape ek?aku mcm penah dgr jeh?eh sape ek? bai aus.

intan kurus said...

aiyaaa cik belley aaa.ini apek suka business selupa cino ohh.byk untung.bisiness is business.family affair celita lain.cetttt.!!!!. 70% mau tgu mega sale balu ale la..he..=).


Belagak memang habit ak sekrg.tetamah kalu name ko mention.hahha.aaahhhh lantakkk aaa.syg ko lelebih pon kasyurga tetap di bwh tatap kaki ibu.

ngorat okeh.bukan bercinta.eee sape tah.seyesss xpaham mangkuk ni.geli nk mampos!.ngn org tua ponn nakk.cam kene pukau la plak.tp seb baik laptop ngn camera xilang.eh ap kene mengena laptop ngn camera ni?bai ejan.

FareeZan said...

laptop ngn kamera ko jgn men2 ek aku pggl ayh pin kang.ko jgn cube nk imbas blk memori aku mmg aku tetibe skt otak kang.

ala bdk gemok mane nth yg sugar nth amor nth eh.. sape nth. hahaha

sbnrnye org2 tua yg meroyan gatai tuh yg gile kahkah. termasuk jugak org yg pasan..............nk mati tuh* skrg mcm dh aman sket...mungkin dh kawen lain atau mungkin dh g haji haha.

intan kurus said...

ko x try usha kat abg Raja Lelong ke kot2 bebaju ko ad sane?=D

tgk muka dieorg rs cm nk vomit blood benci nye pasal.hahhahahha.tahhh.dgr cite tempat diorg dah berhantu sekrg.Padan muka.hahhahhah.