Monday, February 23, 2009

::akU juga syg MELAYU::

Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menghadiri Program Mansuhkan PPSMI yang akan berlangsung di Dewan Perhimpunan Cina Selangor hari ini:

Tempat: Dewan Perhimpunan Cina Selangor
Tarikh: 23hb Februari 2009
Masa: 9.00 malam



isu hangat yang melanda di eduwebtv smpai aku sudah naik muak sila dgr aku mau kata apa:

kita negara demokrasi terpulang pada semua pihak nak setuju atau tidak atas isu ni..tapi bagi aku semua pihak perlu tgk dan pk blk kepentingan atau kelebihan yg kita dapat khususnya pada anak-anak bangsa kita...walau xdpt kuasai sepenuhnya bahasa yang berbelit-belit tuh tapi coba tanya pada anak atau adik-adik kamu semua, dalam bahagian 100% tuh ada x seciput % die boleh terima..kalu xder lgsung % aku xtaw nk kategorikan tahap pe la..itu kira parah..

pihak-pihak yang melaung-laung mahu martabatkan bahasa melayu di negara kita perlu pk blk.. brp % bahasa melayu di negara kita ni dah diperluaskan? brp byk buku dlm bhs melayu yang dikeluarkan setiap tahun atau diperbaharui...? (aku sedih bila masuk ke library shah alam...) atau byk mana hasil dalam usaha mereka slame ni dalam memperjuangkan bhs melayu? penerimaan masyarakat atau sokongn dalam kempen menghayati bahasa melayu berapa percent yg menghayati dan ikut? (aku pernah pergi dan boleh kira dengan jari..) .pk dulu baru ckp.

dan juga jgn coba utk perjuangkan isu ini ikut emosi..kalau rasa anda betul, sila protes bagi kepentingan negara bukan protes sebab dia MENTERI PELAJARAN atau KONCO-KONCO UMNO. jgn politik lebeyh...aku taw ade yg ikhlas protes sebab nk memartabatkan bhs melayu..aku tabik springg dengan kamu semua sb masih sygkan melayu.. tapi kita boleh runding baik2.. sb aku sygkan MELAYUlah aku menyokong ppsmi,..dan aku pk anak bangsa kita boleh maju jika ppsmi diteruskan. kesannya juga ada pada aku sendiri sebab ppsmi tak dijalankan masa aku dibangku sekolah dulu.... :P



ini pandangan peribadi.tiada hasutan dari mana-mana pihak.maaf jika tersinggung tolong jgn saman saya.


yang ikhlas,
FAREEZAN
(KEPOCHI)

::luahan dibuat sebab dpt asgmnt yg aku xtepk dan malas utk bepk..matila...ppsmi lagik....mau tulis apa? *mengeluh dengan kuat*

3 comments:

Anonymous said...

ppsmi tu ape?? huhu~

Aloy Paradoks said...

apsal takut kene saman,,, lu kene berani...jgn takut.

jika mereka betul2 nak perjuangkan bahasa, aku mmg sokong dan bersyukur..

cume cilanat sebab ada org yang perjuangkan isu ni sebab politik.
busuk dan keji tahap babi.

FareeZan said...

dee: pembelajaran dan pengajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI..hehe

aloy: aku sokong kamu!