Monday, October 5, 2009

::nie MALINGSIA nak CakaP::

sedih, simpati, insaf. 3 perkara aku terbangkan utk kamu sekalian.~ buat mangse-mangse gempa bumi di padang INDONESIA khususnya.

aku py otak dan juga seciput ilmu yang dibekalkan oleh pendidik dalam pengajian islam.walau xsetaraf dengan para ulama dan masih jahil tapi aku masih boleh berfikir baik buruk dalam setiap perkara yang tuhan turunkan.aku takut nk menghukum bahawa ini balasan tuhan sebab musim gegar belum reda atau tsunami belum tuju ke sini.(moga dijauhkan.)

walau kami digelar "MALINGSIA" tapi kami masih kaya dengan sikap prihatin, hati kami di malaysia tetap buta untuk menilai kejahilan, kekejaman, kebangangan sesebuah negara dalam menghulurkan bantuan.

aku agak bersalah nk linkkan blog ni ..bimbang hati kamu semua sudah tak buta nk hulur bantuan pada negara yang gelar kita"MALINGSIA".

atau lebih lagi bila tengok jalur gemilang kita terus gemilang di pacak atas taik warge endon.

hoi, jgn lebih2 boleh x?


mcm kejam plak bile jadikan baju ni baju tido.ah!yg penting smgt malaysia walau aku selalu tak puas hati.tapi aku rilex jeh boleh pakai bj nie smbil dgr lagu2 indo sblm tido.wa xdehal pun.yg lebih2 sgt tuh pehal?menggelabah huh!


::20 sen pun skrg amat berharga kot dari si malingsia.

7 comments:

deeshizuka said...

marah, rasa nk padankn muka dorg, sume perasaan yg teruk2 tu ade tp bila bc berita psl earthquake tu, perasaan kesian tu ttp wujud.

izza said...

btul tu dee...
tu la org malaysia..
mulut berckp tp hati x smpai..
perasaan kesian tu ttp ade....
kita kan manusia....

aloy_paradoks said...

aku nak mencarut kat blog tu jap..

FareeZan said...

dee&izza: ha mmg btl.kite ni mmg berhati muliala.bialah.dieorg tgh syok sendiri tuh.

aloy: carut lebih sket.tulis utk aku skali

intan kurus said...

kite memang berbeza dr dulu~ ak suka disko ko suka jaipot.jgn melabah2 lehh x?ble la kite serumput?walaupun ghasenya ak xde keturunan jawo tortok tp kalu bpk merah msk tempe ak suke jehhh.sapu2 ngn roti.kelass..boleh je ngaku bangsa MELAYU,bukan Bangsa MALAYSIA.Asai ko x ngaku ko Melayu ha?ha?ha?

(belog ko kan RADJA bace..kasi sedr skit)he..he..


ala ejan memang kene tabik sepering.sua sathia bwk shooting pon ko bwk tido..

FareeZan said...

intanGEMOK: hahaha.sentapla bapak merah bc komen ko.ko pk bapak die je?wan jawe mcmane?siot je haha.

hey!hey!hey! sesungguhnya sua sathiya lagi lawo dr sua ERT ko tuh.sedeyh!

yutat said...

no komen hehehe...tngh mkn buger ni..mls nk taip sbnr nye hehe