Friday, November 27, 2009

::koRban di Pagi Raye korbaN::

ini adalah kes pertama aku xberaya sama keluarga. tanpa ketupat rendang di pagi raye. tapi aku tetap kental..sampai saat ni aku xsedeyh pon haha. ala bukan raya aidilfitri pon.. raya haji jeh lagipon aku bukanlah penggemar daging. kalu blk raye pon biase2 jeh. cume mcm ralat jeh famili mak akan buat berbeque sambil berkarok mlm nie tanpa aku. kejam.janji palsula kate nk tunggu aku.

syahdu jeh dgr takbir mase dkt masjid tadi. aku tahan jeh air mata. mak kate xpe xblk,buatlah kerja tuh elok2 selesaikan tugas. aku was2 jugak mak perli ke bagi semangat. kader baba dgn selambe gelak2kan aku kata kat aku xpayahla workaholic sgt .. aku mcm nk matikan aje talipon ni bila semua cal2 nk tunjuk kemeriahan berhari raye dan nk update semua cite kat rumah. damn! cerita si kenid fathiya dah pandai lari2 turun naik tangga pon nk cerita. huh letih! dodot pon same pg2 dh kejut aku bukan utk wish ari raye tapi kejut srh pergi kerja.. hei bangla..bangunla masa utk kerja!!melayu jeh cuti arini.

*semua org kejam*

awal pagi aku ke msjid wangsa melawati seterusnya ke surau keramat au3 utk kaver majlis korban lembu.bekerja tanpa semangat.dan seawal pg raye aku dgn anaz sedikit western bile terpakse jamah mcd. itu saja pilihan yang ada.

kami buat2 rase mcm rendang dan ketupat.



dan aku mcm xkesah sgt sebab hari raye kali ni aku xkeseorangan hahaha. teman sehati sejiwa pon turut same. padan muke!! same2 kerja tapi xkaye2. cuma amelia saje yg blk ke kelantan.. menunggu sang kumbang memetik bunga di taman hukhuk.. rombongan si kumbang naik jet ski ke kak? haha hope banjir dh surut., dan kami doakan yg terbaik utk ari penentu kamu bebeh!


salam aidiladha dari aku.
baru tahu besar sebenarnya erti korban tuh.


::bau lembu melekat kat baju uweeeekkk!!

4 comments:

Aloy Paradoks said...

aku boleh tak tau hari tu hari raya..

izza said...

siannye...
mkn mc d je..
tp mesti best kan..
mesti terasa mcm beraya di perantauan yg jauh beribu batu...kah kah kah

sepul said...

wey bak alamat. hang tinggal dlm komen kat beloq aku yeh. tocey

Hilmi Haji Ali said...

mcam sial je ayat ko..naik jet ski??
janji dia dah bertunang..ko ada ke cincin kawin 6k?