Friday, June 12, 2009

::AciK rakYat MeLesia,nak."::

pagi jumaat yang indah arini dibasahi dgn peluh di ketiak.
akibat niat mahu tido2 ayam lps subuh tadi aku terlajak.
sgt benci jika pagi yang segar bugar memaksa aku membuat
acara walkathon lagi-lagi ke tpt asgmnt naik lrt.

sampai stesen lrt titiwangsa aku tahan teksi.

"library ye."aku
"hah?ape die?kamu kate nk g mane?"
"perpustakaan negara pakcik."aku
"ha lain kali cakap bahasa melayu sng. kite rakyat melesia."
"errk. ok maaf."aku
"ader ape kat sane?"
"ader launching buku baru."aku
"hey kamu ni.launching-launching, cube ckp elok2 sikit bahasa melayu la.
budak2 muda skrg semua nk pakai bhasa canggih2.bahasa tu budaya kita.ingat kite rakyat melesia"

~aku diam.canggih sgt ker bahase aku ni? mmg aku benci situasi mcm ni.aku mmg benci pemandu teksi yg ramah.sialan.nyesal aku tak berlakon jadi bisu mula2 tadi.

sampai destinasi, aku trus hulur duit cpt2.

ppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnn!- bunyi hon kereta n motor blkg teksi.

"hoi celaka! xnpk ker aku dh kasik signal. mmg macam babi. mcm die sorg jeh bawak kete kat kolumpo nie.!! kalu dh bwk kete mcm celaka nk slahkan org pulak.mmg babi."-teksi

niat tunggu baki 50 sen aku btlkan. xsmpat acik tuh hulurkan baki aku dh katup pintu.aku smpat ucap tq dkt pintu n cermin teksi.


WAKLU! RAKYAT MELESIA KUNUN.


gua rasa lebih baik ketiak bepeluh, dari bengkak hati.

6 comments:

Lily.Lulu said...

hohhh
poyo la pakcik tu
kalau lily nak jugak perli balik
tunggu duit 50 sen pastu ckp kat dia
terima kasih pakcik
cantik budi bahasa
:P

haha !!

aloy_paradoks said...

ketiak berpeluh,,,, eiiiiii...

cikwa said...

ek elehh...weyy ko bukn dah biasa ke dgn situasi mcm ruh..sal kali ni ko beraksi baek nie..hish kagum gak aku..slalunya ko pasti akn pulang blik paku buah keras pakcik teksi yg melayu tuh..huih...
weii ko x pkai deodoran ekk.itu yg bepelow tu.hahahahah..macam macam ah

.::haS::. said...

haha..patut nye ko nyanyi kat telinga pakcik tu..."budi bahasa..budaya kita.."

FareeZan said...

lily: dh nk cpt acik tuh plak wat pangai mmgla hangen mls nk lyn trus chow!

aloy: okla.ketiak aku xder bulu ketiakla.xberbaula.

weeda: ha tgk aku kan dh jd gdis yg sopan xmcm dlkan.. hahaha xkose aku nk lyn org gile baik aku buat keje aku.
aku mmg xpakai pon..elergic okey.hahaha.bengong.

has: sb ketiak bepeluh dh lmbt mls nk lyn kalu x ikut ati nk tarik tinge acik tuh pastuh jerit jeh! :P

intankurus said...

mane ad laki sopan jan oiii