Tuesday, June 23, 2009

::wonDerpets (tepeng version 2.)::

kalau ke tepeng xsinggah zoo tepeng jgn ckp ko pernah g tepenglah. walau zoo tepeng tuh xhebat mana sangat stakat derma 12 hengget kat haiwan2 yang hampir pupus dan tua tuh aku kire ape la sgtkan,*belagak. kira buat jariah oklah lps duit mkn seko berok sehari kat dlm zoo tuh.

lepas kenduwi ajai kami gerak ke tpt kelahiran 3 eko ahli wonderpets.dieorg mmg xder ptg tug sb sdg slamatkan unta dkt gurun sahara.
aku bukan suke sgt tgk binatang2 nie.. sb kat umah aku xder bdk sumbu, hanya ada hmstr dgn kucin jeh maka terpakselah ikut rerakan yg excited nk melwt binatg2 nie.

xcomei mane pon binatg2 kat cni kebnayaknanya dh tua la.

pelbagai spesis burung antu kat sini yg belakon dlm cite harry porter pon dh pindah menetap kat cni.
sangkancil pon ader gak, xla cerdik mane tanya soklan kimia xleh jwb. taw nk melantak jeh.. jenuh aku tarik btg daun tuh xmau lps.. kebuloq.

bangau yg sedang berduet dgn katak. “katak oh katak kenape ko pggl ujan…”

penin tgk berok yg banyak. muke same bulu jeh yg lain2. yg ni spesis berok putih.bukan yg ddk tuh yg kat ateh nun. yg ddk tuh atok dieorg.


gile lebo badak sumbu punye montot. mmg sah la badak sumbu pekak sebab jenuh aku paggil lgsung xnk tgk kamera. tu yg tgkap gnbo pungkok tuh.haih.

dilarang membabi org di sini.
menatang ni antara salah seko yg telepas hukuman yg mengakibatkan H1N1. lame dh die dok cni sah2 bkn die yg punca.xleh bygkan betapa buruknye babi nie cmnerla dieorg sggp mkn ek..buweekk..!

unta ni tgh susah ati menunggu kabar berita dari ahli wonderpets ttg sedarenye yg tesesat kat gurun sahara tuh. pjg umo lagik unte ni ye. utk pengetahuan unta ni penah jd model aku n weeda mase diploma projek advertising fotografi.siap pakai ray ban lagik. weeda unta ni mtk royalti dia.

ewah santai npk?

aku tingat mase kecik2 dolu ms dok ampang, nk muntah g zoo ulu kelang tuh kalu coti jeh mesti jln2 sane asalla dulu mak apak aku xder inisiatif nk bwk g jejln tpt lain. tapi apa yg aku igt haiwan plg pemes kalu g zoo mase kecik2 adalah gajah. dari abg2 aku,aku smpailah seppu sepapat aku musti wajib beganbo dgn gajah. xla cumil mane pon.

taw x bulu gajah boleh buat mcm2?antarenye gelang.aku igt mak aku memain bile kasik aku gelang bulu gajah, india mari punye.ropenye betuilah mengikut apa yg dikate oleh al-jedy. mane xbebulu jeh gajah nie ble org amik bulu die.


kita akhiri paparan en3 pada arini dgn aksi si gediks becinte kat zoo.zmn apak aku pon xmain dh becinte kat zoola huh!

ends.

6 comments:

izza said...

aku yg dok tepeng ni pun lom penah jejak kaki kt zoo tu lg..
kt sini pun dah memacam binatang aku nengok..
hehe..
syabas kpd ko.

intan kurus said...

bantaiiiiiiiiiiiiii.zaman apak ko seiring dan sejln.sure naek kayuh2 beskal sampan kt tasek taipingg tu. .hehe.sib baek xde vespa kuning.kalu dak i bleh feeling mon ngn mat~ taiping i'm in love ngn al-jedy.gedikk.hakhakhak.ohhh~artwork yg pling en najib suke 2 babe.punye lame unta tu tgu.sehingga susu bertukar menjadi keju.dah la duit model korg wat dek,royalty pon sapu.malaasss aaa ko ngn wahyun kene serkap ngn micheal kang.

Biase la jan, "BILE KITE DLM BIDANG PENDIDIKAN INI BYK CABARANNYE"~ko ngn ak angguk2 sambil tgk aziah=P~yg ko tanye soklan kimia dlm bahse melayu ap hal babe.buku teks english la skrg.kancil2 tgk slack aah.i cant understand wut u said...ngoi!

nape kaler2 pink comey cam babi kite xjumpe eh kt zoo taiping ni?

Lily.Lulu said...

x ingat bila pergi
tapi yg pasti last sekali pergi masa kakak f5 tahun dolu2 ..
dia mrsm tepeng

FareeZan said...

izza: lowh wt malu dgn ank2 murid mrssm ko jeh la hehe.blh bwk ank2 murid mlwt kat ctu plak pasni ek.heh

intanGEMOK: gediksss!weeda dh mkn duit tuh so aku xtaw nk ckp blk kat unta tuh ape klalu die bwk msk court. hoi mse tuh bkn artwork ko ke plg beshke?sb ko scandal dgn en najib?hakhakhak,

oh aziah mmg cikgu yg bekaliber kalu kancil tuh blajo ngn die kompom luluihh cemerlang. babi yg pink tu la penyebab H1N1.sb tuh die xder kat sanela.


puan moly: rasenye ade lagi haiwan2 mase akak puan moly blaja kat mrsm tuh kot hehe.

weeeda said...

ehh duit kat aku kew..mmg ye pon opsss.lupa nk kasi taw. aku g dating guna itu duit..dah kawtim baek punye taw dgn itu Unnta.ejan unta tu x kasi tau ko ya..haha siann...
betul laa ejan.betul2 intan punye art work paling meletss..siap jadi contoh lagi kn tayg2 kat depan..kita nie berapiii aje.. yelaa scandal2 kan.ape leh wat...yer dak intann...

intan kurus said...

hakhakhak.ohhh fenomena dulu 2.siap ad meeting tergempar ehh korg bdk grafik pendengki.hakhakhak.kelakar la zaman kaki ak ngn wahyun secomot pajijn.sbb scandal mendel i tau art work mane pling abg najib suke ohhh~kire leo burnett tgk ponn sure nagis nk suoh korg keje ngn die.sume pujian2 die kt korg die luahkan kt ak.terharuuu x korg?hakhakhak.lgpon mase 2 dah part 3 la babe.dah tobat dah dr lentara jiwa2 bersame lalink najib.hakhak.

*halalkan segala ilmu encik ye yg en bg kat wahyun ngn pajijn nie dulu.dieorg byk ngumpat en dulu.ngehngehngeh.=P bye!