Wednesday, December 31, 2008

::Aku Terus BerJaLan::

beberapa jam lagi kita akan ucap slmat tgl pada 2008
2008..tahun yang penuh mencabar bagi aku..
jalan yang kadang2 payah tuk bernapas
jln yg kdg2 aku tarik nafas panjang2

tiap2 tahun aku ader azam
tiap2 tahun gak aku buat dek jeh kat azam aku
stakat nk pasang azam sb org lain ader azam..boleh x?
tp aku rs thn nie aku sungguh2 buat azam tuh
sb aku makin sedar ari2 aku makin kecil,mengecil dan mengecil :P
dan aku yg makin ari makin membesar dan besar dan besar ni kene buat sesuatu utk hidup

azam thun lps?alhmdulillah 70% tercapai dr sudut fizikal...
yg selebih tuh dari segi dalaman aku xtaw bile leh tercapai..
sambung utk thn dpn? azam baru?
aku xnak nyatakan satu persatu azam aku sb aku taw xkan jadik py huh!
baik simpan diam2 n niat sendiri dlm ati..bolehh?

kesimpulan buat tahun 2008

~aku mula hidup berdikari dr segi kewgn n hidup
atur hidup dan kewgn sendiri
br aku taw sush nk dpt duit berbanding dari senang abeskan duit :P
berdikari jadi dr sendiri ~ semua aku uruskan sendiri tiada lg harap kader baba

~alhmdulillah aku py rejeki yang sebegini bermula dgn gj yg ciput nk mati mse keje kat umnotv
tp skrg alhamdulillah walau xseriban mane...ckpla bagi aku ank perantau yang dok kat kote besaw nie heh.. sume ni atas doa mak.. ble mak izinkan aku kje kat kl walau aku was2 nk trime sb xstju ngn gj, mak pakse jugak.." g je la mule2 mmgla. insy.. sok luse mesti ader rejeki, pecayalah ckp mak..' trimas mak! dan kini aku selesa keje kat eduwebtv nie(selesaker?kadang2 bolela..?)
bukan aku ader dlm dunia baru jeh tapi blaja manyak gak mende baru dgn free!! trimas juge!

~dari sudut kebahagiaan...aku bersyukur atas kurniaan sume nie..ader keluarga yang sempurna walau aku xsetabah mane ble ingat kat kader baba n abisam..mcm2 jadi pade keluarge aku tahun nie.. btl2 ujian bagi kami sekeluarga..perkataan sabar kene slalu ader pd aku..mak kate ini ujian tuhan,..ye aku try utk sabar terime pe yg berlaku..ape aku harap thn dpn kami mulakan hdup baru smge baba n abisam sihat walfiat semula..

hubungan dgn rerakan n org yg aku syg alhmdulillah berjalan dengan baik..tiada penceraian yg berlaku antara aku dgn mereka.. aku lebih syg pd mereka :) aku lagi bahagia sekarang!

~kesihatan juge xseteruk thn2 dl..aku dah kurang selsema dan deman ,,kurang migrain..tp aku ttp xkurang makan hahahaha lemak pon xberkurang.. :(

*ape yang perlu diselenggarekan : diri sendiri utk menjadi FAREEZAN 2009.

ape sj yg berlaku pd 2008 bagi aku sbgai 1 pelajaran baru utk aku terus berjalan..berjalan dan terus berlari walau ader kalanyer aku tersungkur.. walau apepon ape yg dah berlaku baik atau buruk spjg 2008, senang aku katekan di sini....ALHAMDULILLAH.


ttp buku 2008! slamat thn baru semua..

8 comments:

sepul said...

tahniah atas segala pencapaian pada 2008. semoga 2009 akan jadi lebih best. oh yeahhhhhhhh

Aloy said...

mcm nak nangis lak aku bace entry ni.
Aku jiwa halus,,ahaks.

tapi satu perkara yang aku rasa ko menipu kali ni ialah bila ko cakap ko makin
menbesar, menbeSAR dan memBESAR!
aku tak caye.

shafa said...

Selamat tahun baru...walaupun kena tambah umur 1 tahun...tua dah aku ni.

f a r e E z a N said...

sepul:slamat thn baru juge buat kamu.. :)

aloy: ko mane taw saiz aku yg terkini?aku dh makin tembam mcm ko taw x?hahaha

shafa: slamat thn baru juge kak.. ala br tmbh 1 jeh hehe

.::haS::. said...

semoga 2009 akan lebih baik dr tahun2 sebelom nya...

f a r e E z a N said...

has: tq has kamu juga begitu ya :)

Qing Cai said...

coach outlet
coach handbags
canada goose jackets
gucci handbags
cheap nba jerseys
ray ban sunglasses
ugg outlet
longchamp handbags
rolex watches
oakley sunglasses
ralph lauren outlet
iphone cases
juicy couture outlet
michael kors outlet
woolrich outlet
jordan shoes
louis vuitton handbags
true religion jeans
jordan shoes
canada goose jackets
coach outlet online
michael kors outlet
michael kors outlet
ugg boots
hermes outlet
tory burch outlet
timberland boots
toms shoes
ghd hair straighteners
pandora jewelry
cai20151020

roba. gad3 said...


Very nice post. I definitely appreciate this site. Stick with it!
http://www.kuwait.prokr.net/
http://www.emirates.prokr.net/