Thursday, December 4, 2008

::maRi kuMpul Setem::

~mase kecik2 dolu aku xhengat pe hobi aku....tido kot yang aku ske buat*kejila
musti korg manyak hobikan?hurmm aku terpk knpla aku ms kecik2 dolu xder hobi yg bermanfaat mcm..mengumpul setem* hobi yang skema hehe......tp seingat aku abg2 aku dulu aderla kumpul setem nie..ee skema sungguh abg2 ku dulu haha


td ms kaver asgmnt pameran setem kat pj aku mcm tersuke lak.."ter" je la,,, sb aku rase mende tuh byk value.. bygkan ader setem dr zaman malaya lagik..mak aihh dieorg leh jage dgn baik..kagum aku..


setem zaman tuanku abd rahman pon ader lagik..wahh xternilai tuh.. org2 yg kumpul setem ni kompomla ramai yang dr org2 lame..ader sorg uncle tuh kumpul dh 40 tahun..tabikk sprinng!! bapak lame giler...

bdk2 zaman skrg pon ader gakla yg kompol setem nie..tp cm xbeshla..sb sume setem baru,. yang menarik pon setem luar2 negara yg dieorg ader..mmg xleh chalenggela kat makcik2 pokcik2 yg minat kumpul setem ni...

setem ni ader manyak jenis bentuk kaler saiz warna...sume ganbo yang ader kat setem tuh menceritakan pasal sejarah yang berkait rapat dengan pemerintahan n teknologi satu2 masa. so sdkt sebanyak gnbo yang ader kat setem tuh dpt ceritakanlah apa yg menarik n ape yg berlaku mase zaman tuh...

wahh suke jeh aku..setem ni pon murah kalu korg nak beli n kumpol.....kat cni aku ske setem yg lame2..lg besh dr setem yg design2 baru..akukan oldskool *ptuuiii!


*maaf visual kureng memuaskan..~antara penjual2 setem..yg depan pakai cap tuh tokey die hehe

kat cni pon ader pengumpul2 setem tuh juai setem dieorang...murah2la sumpah xtipu dalam 30sen ader n kalu paket2 aderla 3 hengget..xmahal..aku cm nak beli la kunun2 nk pasang angan buat hobi di mase lapang... tapi ader ker mase lapang?farezz kate kat aku "ko nak share ngn sape?ngn acik2 kat cni ek?'' sgt kureng ajo!! disebabkan kate2 farez itulah yang membuatkan aku xjd kumpol setem ~lantak!!ko la py psl lmhkan smgt aku *alasan!

3 comments:

ALOY said...

aku dulu pun ade cite2 nak kumpul gak dulu.. kumpul awek,
tapi sbb aku tak kaya dan tak kachak kan,
kansel la.

Lily.Lulu said...

dulu kita sangat rajin kumpul stem
pastu dah tak tau mana hilangnya rajin tuh

heheheheh
:D

f a r e E z a N said...

aloy: mmg layak pon ko xberjaya hakhak
lily: wah rajin gle kamu lily.. kumpol la blk..